Wall och Wall

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Recension: Wrath of the Titans

Av wallochwall - 18 april 2012 23:58

Detta är en uppföljare till Clash of the Titans med det är dock inte samma regissör. Regissören Jonathan Liebesman har faktiskt inte gjort så mycket innan den här filmen. Han har regisserat några skräckfilmer men där tar det stop. Det är minst sagt en späckad rollista. Många namn från första filmen dyker upp igen bland annat Sam Worthington, Liam Neeson och Ralph Fiennes. Andromeda var med i första filmen men spelas inte längre av Alexa Davalos utan har nu bytts ut mot Rosamund Pike som bland annat har varit med i en Bond film. En annan superkändis som dyker upp är Bill Nighy som vi alla känner igen från filmer som Love Actually och Pirates of the Caribbean där han spelar Davy Jones.

           

Filmen utspelar sig några år efter första filmens slut. Vi får ännu en gång följa Perseus (Sam Worthington) son till Zeus (Liam Neeson) på hans försök att rädda världen. Denna gång måste han återigen besegra de onda titanerna och befria sin far Zeus från underjorden där han hålls fången. Han hålls fången av sin bror Hades (Ralph Fiennes) och Zeus son Ares (Edgar Raminez). De planerar att tömma Zeus på sin kraft för att kunna återuppliva Kronos som är far till Zeus, Hades och Poesidon (Danny Huston) och i och med det behålla sin odödlighet. Till sin hjälp har Perseus drottning Andromeda (Rosamund Pike) och Poesidons halvguds son Agenor (Toby Kebbell). De ger sig ut på ett uppdrag att finna Hephaestus (Bill Nighy) som är den enda som kan tillverka ett vapen som kan döda Kronos.   

                         

Jag tycker att det märks lite att det är en ganska oerfaren regissör. Det är väldigt många bra skådespelare som är med i den här filmen men ändå så tycker jag att skådespelet blir lite platt. Det är inte dåligt på något sätt men jag förväntade mig mer från ett cast som denna. I övrigt så tyckte jag att filmen var rätt så dålig. Jag tyckte att den var sämre än den första filmen och jag tycker att den är sämre än Immortals som kom ut för inte så länge sen och som också handlar om grekisk mytologi. Om jag ska säga något positivt så kan jag säga att special effekterna är ganska häftiga, något som är a och o för en sådan här film. Men tyvärr så räcker det ändå inte. Jag kan rekommendera den om man tycker om grekisk mytologi men om inte så finns det betydligt bättre filmer att se.  

          

Jag ger filmen 2/5 i betyg.

Håller ni med? Levde den upp till era förväntningar eller föll den platt på näsan?

Kommentera!


Emma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wallochwall - 23 april 2012 00:57

Hotel Marigold hade premiär den 23 mars så det har gått på bio i Sverige i drygt en månad. Regissören John Madden har även gjort filmen Shakespeare in Love och lyckades skrapa ihop en Oscar för den till och med. Filmen är baserad på en bok från 2004 ...

Av wallochwall - 19 april 2012 22:34

Den har filmen är lite speciell då den är skriven, producerad och regisserad av samma person, Jennifer Westfeldt. Hon råkar även ha huvudrollen i filmen. Minst sagt en mångsysslare. Men filmen blir inte sämre för det möjligtvis tvärtom. Om man tycker...

Av wallochwall - 17 april 2012 23:07

En svensk regisserad amerikans actionfilm. Daniel Espinosa, som även ligger bakom Snabba Cash, har även gjort den här. Det märks att det är en svensk regissör, framför allt i rollistan. Vi får se två svenska ansikten. Fares Fares som vi mest är vana ...

Av wallochwall - 11 april 2012 16:16

Har gått på biograferna ett tag nu, men trots det värt en recension. Detta fantastiska brittiska drama är regisserat av Rodrigo García. Vi får se en mängd välbekanta ansikten så som Glenn Close, Mia Wasikowska, Mark Williams, Jonathan Rhys Meyers och...

Av wallochwall - 11 april 2012 00:49

Då projektarbetet börjar dra mot sitt slut tycker jag att det blir otroligt passande att skriva min sista recension om filmen "Titanic" som just släppts på bio igen men denna gång i 3d. Jag hade sett den här filmen när jag var rätt så liten och hade ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa filmer ser du mest fram emot?
 The Hobbit part 1 & 2
 Albert Nobbs
 The Adventures of Tintin
 My Week with Marilyn
 The Iron Lady
 Snow White and the Huntsman
 Footloose
 In Time
 A Dangerous Method
 Drive
 Carnage
 The Girl With the Dragon Tattoo
 Sherlock Holmes: A Game of Shadows
 Tinker, Tailor, Soldier, Spy
 The Stig-Helmer Story

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards